Den första januari påbörjade Therese Lindblom officiellt sin nya roll som arbetsledare inom Råvaruförsörjning, en tjänst som hon smygbörjade redan i höstas. Karriären på Swerock började däremot som administratör, redan för fem år sedan.
’’Fördelen med att ha jobbat som administratör är att jag har mycket grundläggande kunskap i bagaget. Jag har behörighet och har lärt mig alla program sedan tidigare. Jag har också koll på våra kunder, anläggningar, kollegor m.m.’’
Therese tycker att det ska bli roligt att nu få byta till en mer aktiv roll ute i fält och ser framemot att både få träffa kunder och driva projekt ute på plats.
’’Det ska bli jättekul att få lära sig mer om arbetet ute i fält och inte bara det administrativa på insidan.’’
Vad ser du som den största utmaningen med din nya tjänst?
Det mest utmanande kommer att vara att lära sig allt nytt som det innebär att arbeta ute i fält och att leverera det kunden önskar. Det är såklart viktigt att kunden alltid är nöjd med slutresultatet.
Och vad tycker du ska bli roligast?
Det absolut roligaste är att jag ska få chansen att visa mina förmågor. Jag är glad över att vara på ett företag där jag ständig utvecklas och ser framemot att göra det även i min nya roll.
I sin nya tjänst som arbetsledare på Recycling inom Råvaruförsörjning kommer Therese att jobba i Stockholmsområdet med olika projekt, hon har bland annat ett projekt i Västberga och ett i Gladö.
’’I dagsläget driver jag två saneringsprojekt åt Peab i Stockholm. Dels Kvarter Messingen där vi tidigare har haft en hel del saneringsarbeten samt det nystartade projektet Åkermyntan. Vi har ungefär sju stora ekipage som kör på vardera sanering. Det är både roligt och utmanade!’’